SSブログ

キンカン [日記]

皆様

相変わらず御無沙汰しております。
微熱が続き、体調いまいちなうえに、決算の関係で連日てんてこ舞いです。
皆様のところへのご返事・ご訪問が遅れておりますがご容赦ください。



さて本日5月21日は一大イベントがありましたね。
そうこれです。


キンカン(薬).jpg


あれっ、間違った(笑)
これは「キンカン(金冠堂)」。塗り薬です(笑)
”かゆぃーの、かゆぃーの、飛んで行け~!”のCMで有名ですね。
今でもあるようですが。



今回の記事はこっちこっち。

キンカン(実).jpg


あぁっこれでもない!
これは「金柑(植物)」。ミカン科キンカン属の常緑低木の総称です。
生でもおいしいけど、シロップ漬が最高(^o^)
宮崎の完熟最高クラスには”たまたま” なんて名前がつけられています。




改めて。
金環日食。

金環日食(国立天文台三鷹キャンパス).jpg


太陽と地球の間に月が入って、月の影が地球上にできるのが日食。
金環食は、地球と月の距離が離れている場合に起こるもので、
地球と月が近い場合には皆既日食になります。
詳しくはこちらをどうぞ。

国立天文台のページ:
http://naojcamp.mtk.nao.ac.jp/phenomena/20120521/gallery.html


出勤時の07:00頃、近所の公園にもたくさんのギャラリーが
集まっていました。独特の眼鏡をかけた人やカメラを三脚に
固定した人など。

残念ながら私は地下鉄の駅へ直行、ちょうど金環食の頃は車中、
それも地下だったので全く見ることはできませんでした。



今度は11月頃にオーストラリア~チリにかけて皆既日食になるそうです。
見に行くのは...無理だなぁ(^^;

東北激励!(54)  コメント(30)  トラックバック(0) 

東北激励! 54

コメント 30

みうさぎ

おはようございます~
アハッ~ここまで~やるかぁ~
で~ボケが~最高です~(*^_^*)
金環 牛くんは~東京にいたので~
生で観たんだって~ああ~
ラッキーな~奴~~!
テレビで~見ました~~~(^◇^)

by みうさぎ (2012-05-22 05:53) 

hatumi30331

やっぱりなんちゅうても・・・・キンカンや!(瀑)

昨日は、キンカン・・いえ・・・金柑・・・・いえいえ
金環の話題で餅切りでした。いえいえ・・・持ち切りでした。(笑)

見れずに残念やったね!
私は・・・しっかり見たよ!^^
by hatumi30331 (2012-05-22 06:45) 

hirochiki

キンカンは懐かしいですね。
私は、ちらっとですが見ることができました。
次回は、北海道で見れたらいいなあと思っています♪
by hirochiki (2012-05-22 06:50) 

akahara

キンカン(塗り薬)はウチでは毎年買ってる必須アイテムです^^
肩こりから虫刺され(蚊)まで効くので重宝してます。。
金冠の方は全くダメダメでした。。。
それよか体調は大丈夫ですか? 無理しないでね。。。
by akahara (2012-05-22 07:11) 

green_blue_sky

人生に1度ぐらいの日食、実際に見れて感謝感動でした。
追いかけている人の気持ちがわかりそうですが、追いかけられない(^_^;)
by green_blue_sky (2012-05-22 07:19) 

hana2012

こんにちは。
ここ連日の大騒ぎは、まさに金環日食狂騒曲状態でした!
普段は天体など興味も示さないような人ばかりなのに・・・って、へそ曲がりな私?
これからの季節には、キンカン、金柑の方がずっと役立ちますわよ。
・・・・今日は、朝からスカイツリー一色です。
この国のマスコミって、一体どうなっているのやら!?
by hana2012 (2012-05-22 09:50) 

rtfk

金環日食は寝ていました・・・Orz
長男は学校へ早く行って観察したようです。。。

by rtfk (2012-05-22 13:59) 

じゅりあん

見事に見逃しました。
後でテレビで見ましたけど。(^_^;)
でも18年後に北海道でも見られるみたいですよ。(^_-)-☆

金柑は大好きです♡
by じゅりあん (2012-05-22 14:28) 

私が三人目

金環は昔から万能薬ですよね(^^)
by 私が三人目 (2012-05-22 16:26) 

yoko-minato

金環…メガネが無くて見れませんでした。
テレビでも感動できましたよ!
空を見上げたかったけど、我慢しました。
by yoko-minato (2012-05-22 18:32) 

Hiro

キンカン、肩こりにも効くのですね~!
虫刺されには私はムヒかな。
金環日食は残念でしたね。
私は仕事を休みにしていたので無理やり見に行ってきました。
ぜひ18年後に北海道で!
by Hiro (2012-05-22 18:58) 

sig

あはは・・・。「金環」と聞くとやはりこんな言葉が浮かびますね。
「みかん、きんかん、酒に燗。子供ようかんやりゃ泣かん。親の折檻、子が訊かん」も、思い出しました。

by sig (2012-05-22 21:14) 

ゆうのすけ

明日は 今日と打って変わって夏日だとか...^^;
お身体御無理なく!お大事になさってくださいね!^^ 

うちも 雲が厚くなってしまったので 残念。見れませんでした。
そのうち いいこと あるだ~ろ~お~!☆
by ゆうのすけ (2012-05-22 21:20) 

ChatBleu

ナイス、ボケ!
それはやっぱり、出社時間を早くして、どこかで見るしかなかったでしょー。
それか、休暇ね^^
by ChatBleu (2012-05-22 22:30) 

sunset

こんばんは。
日食グラスを買ってなかったので
テレビで見ていました。
by sunset (2012-05-23 00:01) 

hawaiian

亀有からは、たまに雲がかかったけど、何とか見ることができました。
天文は詳しくない自分にも、おもしろかったですよ!
by hawaiian (2012-05-23 09:45) 

ため息の午後

私もアンケートに答えて保険屋のおばさんにもらった日食グラス
を職場に忘れてきました(涙)。 でも普段より弱弱しいお日様の光
に日食の雰囲気だけは味わえました(笑)。
by ため息の午後 (2012-05-23 19:24) 

わた

キンカンは知恵熱...じゃなくて、微熱にはきかないのかな?
お大事になさってくださいね。
by わた (2012-05-23 20:53) 

馬爺

こちらでは雲にさえぎられてまったく見えませんでしたせっかくカメラスタンバイしておりましたが残念です。
金柑のシロップ漬けは美味しいですね、18年後は無理でしょうね、この世に居るかどうか?
by 馬爺 (2012-05-24 09:46) 

perseus

おはようございます。
塗り薬のキンカン、久しぶりに見ました^m^
by perseus (2012-05-24 10:46) 

ふぢたしょうこ

日食グラスが完売で見ることができませんでした・・・
すっかり仲間はずれ・・・・
by ふぢたしょうこ (2012-05-24 23:06) 

Coach Outlet

"We need to find God, and he cannot be found in noise and restlessness. God is the friend of silence. See how nature- trees, flowers, grass- grows in silence; see the stars, the moon and the sun, how they move in silence... We need silence to be able to touch souls."
Mother Tersea quotes
ませ
by Coach Outlet (2012-05-30 20:57) 

Coach Factory

おう~見れるかなぁ~
by Coach Factory (2012-06-09 11:07) 

Louis vuitton Sale

--!@guofang It sounds simple but deciding on this designated place and sticking to it will save you time, Louis vuitton Sale, panic and maybe even money.何故かピカチューの格好をしていました。。
by Louis vuitton Sale (2012-08-11 15:13) 

Coach Outlet

You must have left thrれからough my name; so I know well about the variety of a designer purse for living. He just has to its clients who have purchased these.

by Coach Outlet (2012-08-16 11:51) 

Louis Vuitton

The issue with these gadgets is definitely the possibility of Louis Vuitton sowing worry and anxiety inside your dog due to the unfavorable effects brought about by this particular number of collars.
1とした美人
by Louis Vuitton (2012-08-18 15:06) 

Louis Vuitton Bags

--!@yibin They are considered to be a must for every elegant lady.--!@yibin ~
by Louis Vuitton Bags (2012-08-31 10:28) 

coach outlet online

The high discounts sometimes leave customers confused whether they have received an original bag or not.chenjiansu1006させられたので、
by coach outlet online (2012-10-06 17:01) 

aaaaaaa



Nike Shield Footwear Collection Takes on Rain, Cold and Dark

The long, deary months and short, dark days of winter are a formiddable opponent for runners. Rainstorms and freezing cold air seem to taunt athletes, willing them to rise to the challenge of a nighttime or winter run.at http://www.highheelsonlinecheap.com

When the challenge calls, the Holiday 2012 Nike Shield footwear collection answers. Weatherized to help protect against winter elements, the collection includes the latest iconic styles of the Nike LunarGlide+, Nike Free Run+ and Nike Air Pegasus+.to http://www.herveleger2012uk.com

Each shoe is treated with weatherized features that help resist rain and cold while maintaining the breathbility important to runners. On top of staying warm and dry, runners will be more easily seen because each shoe features high reflectivity elements that act as a warning to oncoming traffic -- and also add a flash of style.for http://www.botasdefutbolsala2012.com

Nike LunarGlide+ 4 Shield
The Nike LunarGlide+4 Shield delivers an ideal blend of lightweight cushioning and support with winter protection. Designed for every runner, this style has been updated for cold, wet weather. A reflective inner sleeve creates a barrier that resists water without compromising breathability and stays visible in low-light conditions while adding some flash to the look.from http://www.hervelegersusa.com

Nike Lunarlon and Flywire technologies combine for exceptional comfort and an adaptive, glove-like fit in a lightweight package. Nike’s Dynamic Support system provides the stability runners need without the added weight. Deep Nike Natural Motion Engineering flex grooves along the midsole and outsole encourage flexibility for a smooth, efficient stride, and BRS 1000 carbon rubber in the heel adds durability in this high-wear area.to http://www.griffeyshoesonlinecheap.com

Nike Free Run+ 3 Shield
The Nike Free Run+ 3 Shield combines the benefits of natural motion with special protection from the rain and the cold. A Nike-exclusive mesh allows for a no-sew bond, increasing water resistance and providing a lightweight ride, and its weatherized finish helps keeps the foot dry without compromising breathability. Reflective overlays help keep the runner visible and stylish.at http://www.soccercleatsmvp.com

Nike Dynamic Fit technology wraps the foot for a glove-like feel and the customizable laces accommodate a variety of arches, while the lacing system is offset to help reduce pressure on the top of the foot. Flex grooves and diagonal cuts along the length and width of the midsole enhance flexibility and natural motion and help increase foot strength.for http://www.jordanheelsonlinecheap.com

Nike Air Pegasus+ 29 Shield
The long beloved Nike Air Pegasus running shoe has been updated with winter running protection, including breathable mesh with a weatherized finish. The highly reflective skin bonded to the backside of the mesh also improves water resistance and remains visible in low-light conditions, adding safety and style benefits.to http://www.soccercleatsaustralia.com

The Nike Zoom unit in the heel provides low-profile, responsive cushioning and the premium Cushlon foam delivers a springy, supportive feel.from http://www.griffeyshoes24online.com

The Nike Shield footwear collection helps keep the elements at bay so the runner can focus on what matters most: the ultimate satisfaction of conquering a wintery run.at http://www.soccercleats2012uk.com


by aaaaaaa (2012-10-21 00:16) 

モンクレール シャツ 店舗

Though the goodness of life seems at times to suffer setbacks, it always endures. For in the darkest moment it becomes vividly clear that life is a priceless treasure. And so the goodness of life is made even stronger by the very things that would oppose it.
by モンクレール シャツ 店舗 (2013-01-09 17:41) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

トラックバックの受付は締め切りました

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。