SSブログ

雨の週末 [植物]

皆様、お久しぶりです。
会社の決算発表が近づいているため、このところ連日資料作成に追われています。
本来、技術職で入社していましたので経理関係の業務はさっぱりわからんorz。
お金を扱うって、本当に大変ですねぇ。簿記の資格でも取ろうかしら。ムリムリ。


さて週末の大阪、雨になってしまいました。
早めに目が覚めたので、傘をさしてご近所さんをブラブラ。
空気がひんやりしていて気持ちいい!!
ピチピチ、チャプチャプ、ランランラン~♪


近所の公園ではクチナシの花が満開です。
甘ったるい、あの匂いが漂っています。
クチナシ01.jpg

クチナシ02.jpg

クチナシ03.jpg

雨の早朝ということもあって、まだアリさんも出勤前みたい(笑)


公園の周囲にはタイサンボクの木も植えてあります。
小さいですけど。
タイサンボク01.jpg

タイサンボク02.jpg

タイサンボク03.jpg


道端に咲いていた、紫色の小さなお花。名前は不明。
歩道のアスファルトと縁石の間から伸びていました。
道端01.jpg

道端02.jpg


さてもう少し、頑張りますかな。

東北激励!(61)  コメント(32)  トラックバック(0) 

東北激励! 61

コメント 32

green_blue_sky

経理関係の書類は多いですかね、お疲れ様です。
by green_blue_sky (2012-06-16 08:47) 

みうさぎ

うさこ~経理の仕事に戻りた~い(--〆)
今現場人間~(^◇^)

by みうさぎ (2012-06-16 09:45) 

私が三人目

こちらも大雨です。 高校の時に取った簿記2級まったく役に立ったことがありません(^^)
by 私が三人目 (2012-06-16 11:20) 

rtfk

梅雨の雨の中でのくちなしの花の香り・・・
小学生時代の通学路を思い出すのです。。。(^m^)

by rtfk (2012-06-16 13:37) 

hirochiki

経理の仕事は私も大変苦手なのですが、実はこれから担当しなければならなくなりそうでちょっとブルーになっております。。。
雨の雫に濡れたお花も素敵ですよね。
決算発表まで大変だと思いますが、お身体に気をつけて何とか乗りきられますように。
by hirochiki (2012-06-16 13:57) 

島猫

お仕事忙しそうですね!暇な僕よりいいですけど^^
これからは雨ばかりで何処にも行けそうにありません!
のんびりブログ更新をするつもりです。
by 島猫 (2012-06-16 14:36) 

よーちゃん

決算資料作成お疲れ様です!
実は昨日から関西潜伏中。
ゆうべは鶴橋で飲んでました~(^。^)
by よーちゃん (2012-06-16 15:28) 

ChatBleu

偉いさんになってしまうと大変ですねー。
私はおかげでいつまでも技術職で前線でバリバリやらせていただいておりまする。
とはいえ、先のこと考えると憂鬱だわ;_;
クチナシ、良い香りですよねー。

by ChatBleu (2012-06-16 16:54) 

馬爺

決算報告書作成大変ですね、その点中小企業は楽です、資料整理も少なくて済みますからね。
頑張ってくださいね、当分は雨のようですね。
雨の中で咲いている花はなんとなくそそとして可愛いですよね、今日は私も雨の中花菖蒲を写しに出掛けましたが先ほど帰宅しました。
明日はどこをうろつこうかと迷っております。
by 馬爺 (2012-06-16 18:31) 

akahara

高校の時、簿記の検定を受けたのですが 「Orz」 でした^^;
もうチンプンカンプンで頭の中がマヒしちゃいましたww
入ったばかりの梅雨ですが早く明けて欲しいと毎日願ってます。。。
by akahara (2012-06-16 19:36) 

uryyyyyy

hayama55 さん、こんばんは。

専門分野外でも活躍できているなんて
かっこよすぎです。
ああ、おいらも武器増やさないといけないなぁ。
by uryyyyyy (2012-06-16 19:37) 

takenoko

簿記もルールです。ルールを覚えれば技術職でも出来ますよ。
私も多少苦労しましたが。
by takenoko (2012-06-16 20:11) 

Hiro

お金を扱う仕事は嫌ですね~(~~;)
私は月一で委託業者への支払いの入力をしていますが、
必要以上に神経使います。
ちなみに高校時代に簿記2級?をとりましたが、
20年間隔が空いているのですっかり忘れています。
by Hiro (2012-06-16 20:27) 

ため息の午後

今日は結構、降りましたね。 雨に濡れたお花、しっとり感
がいいですよね。私も今日は、雨の中を頑張ってきました(笑)。
by ため息の午後 (2012-06-16 20:36) 

まりっぺ

実は私も決算月で気分はブルーです^^
ただ、経理ソフトを導入してからは昔より楽には
なりました。
ただ、頭が認知症気味になってきたので
やっぱり大変です(笑)
by まりっぺ (2012-06-16 21:51) 

ゆうのすけ

もうクチナシが咲いたんですね!春の沈丁花、秋のキンモクセイと 豊香が漂いますよね!^^
あ!うちも 早めに今月の収支やらなければ。。。もう 今年も 折り返し点が目の前。。。^^;

やっと風邪が治りかけてます。hayama55さんも 風邪 ご注意くださいね!
by ゆうのすけ (2012-06-16 23:21) 

ふぢたしょうこ

経理の才能0なんです・・・・
お金関係弱いかも・・・
by ふぢたしょうこ (2012-06-17 00:11) 

リック

そちらは大雨だとか・・・お気を付け下さいね^^;
by リック (2012-06-17 06:07) 

YUTAじい

おはようございます。
コメントありがとうございます。
一区切りつき複雑な気持ちです、昨日から雨が。
by YUTAじい (2012-06-17 06:23) 

hana2012

こんにちは。
私も昨日、偶然にもタイサンボクの花を見つけたものの…大雨の中で写真は撮れず。。。
こちらでは、クチナシもまだまだ固い蕾。
来週あたりには写真に撮れるでしょうか。
by hana2012 (2012-06-17 14:43) 

hatumi30331

クチナシ・・・咲き出したね〜♪
良い匂い〜〜
クチナシの〜〜♪白い花〜〜〜〜♪
また行かなアカンね!(笑)
by hatumi30331 (2012-06-17 15:43) 

sunset

こんばんは。
お仕事がとってもお忙しそうですね~
お疲れ様です。
雨に濡れた花は風情があって素敵ですね。
by sunset (2012-06-17 21:43) 

perseus

こんばんは。
激務お疲れ様です^^
甘ったるい匂いはこちらでも道を歩いていると
どこからか漂ってきますね。
これからは意識して見ておきます♪
by perseus (2012-06-18 19:09) 

じゅりあん

お忙しい中でも、こうして、きれいな花に
目を留める気持ちを失わないって素敵なことですね。(*^_^*)
by じゅりあん (2012-06-19 15:32) 

美美

私のような者が経理部資金課にいました^^;
by 美美 (2012-06-19 16:15) 

JUN

お金は好きですが、計算が苦手(-.-;)アルバイトの千恵ちゃんにお願いしてます★
by JUN (2012-06-20 23:55) 

リン

梅雨時期、どこからいい香りが・・・と思ったら街路樹のクチナシってことありますよね!
探してみよう!
タイサンボクももう時期ですか~!^m^
by リン (2012-06-26 06:34) 

Louis vuitton Sale

--!@guofang It sounds simple but deciding on this designated place and sticking to it will save you time, Louis vuitton Sale, panic and maybe even money.何故かピカチューの格好をしていました。。
by Louis vuitton Sale (2012-08-11 15:13) 

Coach Outlet

You must have left thrれからough my name; so I know well about the variety of a designer purse for living. He just has to its clients who have purchased these.

by Coach Outlet (2012-08-16 11:51) 

Louis Vuitton

Louis Vuitton contrary, it's important to be patient and stick to friendly options including good reinforcement instruction. Do not inflict discomfort or scold your dog, take the diplomatic path and be happy with the final results.とした美人
by Louis Vuitton (2012-08-18 15:05) 

Louis Vuitton Bags

--!@yibin They are considered to be a must for every elegant lady.--!@yibin ~
by Louis Vuitton Bags (2012-08-31 10:26) 

aaaaaaa



Nike Shield Footwear Collection Takes on Rain, Cold and Dark

The long, deary months and short, dark days of winter are a formiddable opponent for runners. Rainstorms and freezing cold air seem to taunt athletes, willing them to rise to the challenge of a nighttime or winter run.at http://www.highheelsonlinecheap.com

When the challenge calls, the Holiday 2012 Nike Shield footwear collection answers. Weatherized to help protect against winter elements, the collection includes the latest iconic styles of the Nike LunarGlide+, Nike Free Run+ and Nike Air Pegasus+.to http://www.herveleger2012uk.com

Each shoe is treated with weatherized features that help resist rain and cold while maintaining the breathbility important to runners. On top of staying warm and dry, runners will be more easily seen because each shoe features high reflectivity elements that act as a warning to oncoming traffic -- and also add a flash of style.for http://www.botasdefutbolsala2012.com

Nike LunarGlide+ 4 Shield
The Nike LunarGlide+4 Shield delivers an ideal blend of lightweight cushioning and support with winter protection. Designed for every runner, this style has been updated for cold, wet weather. A reflective inner sleeve creates a barrier that resists water without compromising breathability and stays visible in low-light conditions while adding some flash to the look.from http://www.hervelegersusa.com

Nike Lunarlon and Flywire technologies combine for exceptional comfort and an adaptive, glove-like fit in a lightweight package. Nike’s Dynamic Support system provides the stability runners need without the added weight. Deep Nike Natural Motion Engineering flex grooves along the midsole and outsole encourage flexibility for a smooth, efficient stride, and BRS 1000 carbon rubber in the heel adds durability in this high-wear area.to http://www.griffeyshoesonlinecheap.com

Nike Free Run+ 3 Shield
The Nike Free Run+ 3 Shield combines the benefits of natural motion with special protection from the rain and the cold. A Nike-exclusive mesh allows for a no-sew bond, increasing water resistance and providing a lightweight ride, and its weatherized finish helps keeps the foot dry without compromising breathability. Reflective overlays help keep the runner visible and stylish.at http://www.soccercleatsmvp.com

Nike Dynamic Fit technology wraps the foot for a glove-like feel and the customizable laces accommodate a variety of arches, while the lacing system is offset to help reduce pressure on the top of the foot. Flex grooves and diagonal cuts along the length and width of the midsole enhance flexibility and natural motion and help increase foot strength.for http://www.jordanheelsonlinecheap.com

Nike Air Pegasus+ 29 Shield
The long beloved Nike Air Pegasus running shoe has been updated with winter running protection, including breathable mesh with a weatherized finish. The highly reflective skin bonded to the backside of the mesh also improves water resistance and remains visible in low-light conditions, adding safety and style benefits.to http://www.soccercleatsaustralia.com

The Nike Zoom unit in the heel provides low-profile, responsive cushioning and the premium Cushlon foam delivers a springy, supportive feel.from http://www.griffeyshoes24online.com

The Nike Shield footwear collection helps keep the elements at bay so the runner can focus on what matters most: the ultimate satisfaction of conquering a wintery run.at http://www.soccercleats2012uk.com


by aaaaaaa (2012-10-21 00:14) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

トラックバックの受付は締め切りました

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。